Livet blir till vad man gör det, jämnställdhet likaså.

Nu ska jag skriva något som kommer göra någon arg.
Idag är det internationella kvinnodagen, och jag tycker att det är en av de mest onödiga dagarna i vår kalender.
Detta är inte menat som något ont om feminister. Oh nej.
Detta är min mening om en dag som enbart spär på det som dagen är menat att motverka.
Jämnställdhet.
Hur skall man kunna få ett jämnställdare samhälle, om man själv bidrar till klyftan?
Denna dag rättfärdigar egentligen mer mäns sätt att "trycka ner" kvinnor, än att lyfta upp och uppmuntra till att leva mer jämnlikt.
Att ge en egen dag till kvinnorna, men ingen till männen spär bara på snacket om manligt och kvinnligt.
Byt namn till "Internationella könslösa dagen" eller ännu bättre, "Internationella människodagen".
För att flytta ett berg måste man börja med gruset.


Jag tycker dock att det finns ljusglimtar med dagen, att hylla alla de kvinnor som mår dåligt, blir misshandlade, har dåliga levnadsförhållanden m.m. gör att även en argbigga som jag känner för att tända ett ljus.


Förövrigt är jag tokgalen på mitt naturarbete.
Men snart är det över, och då går jag i ide.
Förvänta er inga stordåd utförda av mig från och med klockan 12.00 imorgon.

Nu skall jag äta en semla med mina föräldrar.


Dagens låt: U2- Sweetest thing

Oh oh oh, the sweetest thing
Baby's got blue skies up ahead
And in this i'm a rain cloud
Ours is a stormy kind of love
Oh oh oh, the sweetest thing

//
Elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

där satte du huvudet på spiken

2007-03-08 @ 19:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback