Happening.

Idag har varit en långdragen dag, iallfall morgonen. Alldeles för mycket dötid, inget att göra, och noll riksdaler innebär att min skoldag varit under all kritik.
På kvällen skulle J kommit hit, men det slutade med att jag åkte till Dalum istället.
Mysigt. Té, CSI, plock.
Dock fick jag något sorts hår i ögat ,vilket resulterade í att den ynkliga mängd mascara jag hade på mig närjag kom dit, nu var under ögonen, i ögonen, på kinderna, ja lite överallt.
Och lik förbannat var håret fortfarande kvar i ögat.

Förövrigt var jag och far och tankade, och när jag satt och väntade i bilen på att han skulle betala, gick det in en kille på OKQ8, hämtade snus, och ställde sig i kön.
So far, so good.
Sedan händer det. Han vänder sig mot fönstret och börjar spana in sig själv. Jag kunde höra det ända in i bilen:
"Damn, do I look fly today or what? Dang it, God gave me some sweet ass genes!"
Och allt jag ville säga var:
"Boy, do you look gay or what, God didn't give you anything, all he gave you was a ego bigger than my boobs, and a mouth bigger than your ego."

Förövrigt tog jag och min hund en härlig promenad idag.
2 polisbilar, två brandbilar och två ambulanser hann vi med.
Dessutom insåg jag vilken otrolig förkärlek för fönstertittning jag hyser.
Att se in i andras hus, och fantisera ihop en saga, eller tänka igenom familjens liv, det ger vardagsspänning.
T.ex: Familjen T, på H-vägen, har en väldigt härlig brevlåda, den har tecknade figurer på sig, och i hela trädgården ligger det leksaker.
Dessutom har de blomsterlådor.
Antingen är deras föräldrar fritidspedagoger/lärare, och gör allt för att barnen skall kunna säga "Jag hade världens bästa barndom" eller så är dem en sådan där riktig "familj". Som bakar bullar varje lördag, dricker varm saft i skidbacken, bygger sandslott på stranden och alltid äter lagad mat på kvällarna.
All denna tankeverksamhet för att dem har blomsterlådor och en fin brevlåda...

Dagens låt: 3 doors down- Let me go

You love me but you don't know who I am
So let me go

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback