Dagen som varit

Ja, i dag har det varit en väldigt effektiv dag för mig som kanske inte slutade på bästa sätt men ändå.

Björne väckte mig tio över sex med sin underbara röst. Klev upp och väckte far. Slapp gå till jobbet som tur va. Var där i två timmar sen åkte jag till UOK stugan och tog två flaskor. En till Elin och en till Berra. Sen cyklade jag hem för att dammsuga hela huset. Jag trodde att jag skulle lägga mig i soffan och bara njuta av livet och sova lite men mot all förmodan började jag städa. När jag skriver hela huset menar jag verkligen HELA huset. Kännde mig sjukt duktigt. Städade och plockade undan lite extra i mitt rum. Sen tittade jag på två vänneravsnitt innan jag ställde mig i duschen för att gå till Ulrikaskolan där jag fixade ett till TimVik. Känns hur bra som hellst. Alla var trevliga och ska jobba tre dagar redan nästa vecka. Kanoners. En väldigt blöt promenad väntade mig på hemvägen. Jag tänkte att jag kunde likaväl gå nu och bli underbart blöt än vänta här i en halvtimma och inse att det inte kommer att sluta regna och sedan behöva gå ändå. Så jag trampade iväg men blev inte så blöt som jag trodde. Allt blir så mycker bättre om man tänker hur dåligt det kunde ha gått. Jag kunda ha trillat i geggan, blivit påkörd av en bil eller en blixt kunda ha träffat mig i huvudet. Allt blir mycket bättre om man tänker positivt. Väl hemma pratade jag lite med mor, lagade min väska, tittade på ett avsnitt av vänner och tog en liten powernap. Sen åkte jag och mor iväg ner på stan och handlade mat. Det är mycket roligare när jag får pipa alla varorna än när kassörskan får göra det! Hihi. Så lättroad är jag! =) Sen fixade jag lite musik hos Mr.P och var där sen en stund innan jag gick upp för min gata och fick se en hemsk synd. Vila i frid.
Efter lite kvällsmat gick jag på bioa alldelles med mig själv. Det var helt underbart. Ingen vågade sitta bredvid mig. Funderade lite på varför. Var det för att hon ser så ensam och mobbad ut. Eller henne kan vi inte ses i samma sällskap som. Eller hon väntar nog på nån så där kan vi inte sitta. Eller så luktar hon illa. Jag kom på många olika argument men då började filmen så jag tänkte inte mer på det. Farväl Falkenberg tittade jag på. En historia som fick mig att tänka lite på livet. Livet kan ta slut fort. Sväva på de rosa molnen medan ni kan! Innan ni är i himmlen och kan sväva på de vita.

Du ver väl om att du är värdefull..

//ANNA

Kommentarer
Postat av: Emelie

pip ar altid roligt! haha.. sa nu har du fixat jobb pa ulrika for i sommar? maste ringa och prata med dig snart! puss min angel

2007-03-13 @ 09:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback