Another one of those and you're dead.

Sitter och försöker svara på fråga 5c.
Hur påverkar användandet av övertalningsmedel och debattknep a) textens slagkraft eller övertygande förmåga, b) dess trovärdighet?
Öhmm.. övertalningsmedel? Debattknep?

Klockan 18.00 skall jag och S se på "En nagel i ögat", 50 minuters paus från analyserandet kan jag behöva.

HottisGottis svek mig idag. Något så fruktansvärt besviken blev jag på henne. Hon yttrade de orden jag minst står för. Men om ett år finns hon inte här längre, så låt oss meditera ett slag.
Aom.

Igår var det mys.
Bowling och mat.
Insåg snabbt att jag aldrig kommer göra karriär inom bowlingen. 
S missade 40 minuter av de tre första rundorna, då jag och M hade bowlat åt henne, sedan kom hon dit, bowlade 5 klot och vann stort.
Surt sa räven.
Men som sagt, jag spelade efter mina regler: flest rännträffar och lägst poäng vinner.

Förresten.
S och jag skräms av en på skolan.
Blickarna mot S är inte direkt vänliga, men blickarna jag får skulle lika gärna kunnat döda.
Aoch. Jag har inte gjort något.

Ytterligare:
Jag vet att jag en gång i tiden lovprisade Sandi Thom, och även Paolo Nuntini.
Tills nu.
Jag lägger undan de två tills vidare. På hal is så att säga. För jag vill inte tröttna på dem.
Det är sorgligt att två bra artister blir radiomaterial. Jag vill inte att andra ska lyssna på dem. Jag vill inte att folk bara ska kunna en låt. Antingen lär ni er två, eller så vet ni inte vilka de är.
Jag är egoist, javisst.

Nu återgår jag till svenskaanalysen, mitt té och min låda med Oreo's.
Mumma.

Dagens låt: Coldplay- Everything's not lost

If you ever feel neglected,
If you ever think all is lost,
Ill be counting up my demons, yeah,
Hoping everythings not lost

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback