Idag.

I min familj, när vi sitter vid matbordet, har det alltid funnits två regler.
1.- Inte tala jobb vid matbordet.
2.- Inte läsa vid matbordet.
Alla som någonsin träffat min familj vet att bägge reglerna bryts mer än väl.
För det första så är jobb ofta det enda vi talar om. Inte riktigt, men ibland känns det så.
Dessutom har vi en fruktansvärd massa tidningar. Det är UT, och GP, och det brukade vara SvD/DN men i brist på tid att läsa fick det tas bort. Till detta bör läggas diverse finanstidningar samt Sköna Hem, Din Trädgård etc.
Hur som haver, bryter jag nu mot bägge regler. Jag läser vid matbordet, och jag tänker tala jobb.
Matbordet i detta fall utgörs av min säng.

Idag var jobbet stressigt.
Svimmningar.
Astmaanfall.
Sjukanmälan.
Förvirring.
Hunger.
Trötthet.
Toabesök.
Listan kan göras lång.
Nu var jag klar med jobbsnacket.
Jag ville bara gnälla lite.

Ikväll har jag haft genuint trevligt vid sjön.
Vi tände engångsgrillar och stora grillar och slog oss ned.
Dessutom träffade vi några amerikaner som vi bekantade oss med.
De var mindre bra på volleyboll, men det gjorde inget för jag var med dålig.

Dagens citat:
Jag- "Do you smoke in the U.S?"
Justina- "Noooo, I hate it. My friends all smoke, but I hate it. It makes me sick."
2 minuter senare från samme amerikan...
Justina-"Do you smoke weed?"

Imorgon skall jag städa.
Och sedan skall jag umgås med HottisGottis och Jojo ett slag.
Det var länge sen.
Naturgodis anyone?

Dagens låt: Rhett Miller- Come Around

I'm gonna be lonely for the rest of my life
Unless you come around so come around
No one else can fix me although sometimes my heart tricks me
Into thinking someone else will do


//Elin


Kommentarer
Postat av: Maria

Nu är det partytält som gäller:) Kul igår, kom ju rätt många till slut!Kram

2007-06-30 @ 18:45:18
Postat av: Jolie

Trevlig kväll igår tycker jag, även om jag somnade... Shit va trött jag var, sorry... Men du, exakt vad jag tänkte göra! kan väl få kola in din, vre super kul. Hitta på ngt i veckan el? Jobar nog mån - tis och sen ledig till fred tror jag. Kan väl höras! Vore kul att ha ngt att göra ;) Kan väl ta me Gotting me, längesen de bara va vi! Pusspuss

2007-07-01 @ 18:10:29
Postat av: Maria

Hej igen! Sorry att det inte blev volley ikväll, men nästa vecka satsar vi stort tycker jag, och nu är det verkligen dags för partytält så som det regnar! Ha det så bra och hälsa gottis:)

2007-07-04 @ 22:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback