Back on track.

Förlåt att jag har segat mig.
Jag är sån.

Nu har jag kommit hem igen.
Det är skönt.
Men jag har haft en tokigt bra tid tillsammans med tjejerna i London.
Mummalainen deluxe.

Vi flög med RyanAir. För vi är fattiga studenter.
Vi bodde på ett hostel. För vi är fattiga studenter.
Vi åt pizzabuffé. För vi är fattiga studenter.

Men vi hade förbaskat roligt.
Vi lekte turister och fotade allt och alla.
Vi såg på Chicago och Stomp.
Vi satt i Hyde Park och sjöng egenkomponerade låtar.
Vi hade sångtävling där man skulle imitera Peps Persson.
Vi skrattade åt varandra.
Vi såg en vespakonferens.
Vi drack kaffe på Starbucks. 2 gånger om dagen. Varje dag.
Vi gick. Och vi gick. Och vi gick.
Vi såg en klubb med endast killar. Ja, ni fattar.
Vi blev förföljda av ett gäng killar som säkert inte skulle ha slutat följa efter oss om vi inte tagit skydd bland tanterna.
Jag och Sara åt inte sex efterrätter på Pizza Hut.
Vi våldgästade Spar varje dag.
Vi skrattade åt Task= Tesco.
Vi duschade alltid 3 åt gången. Fast inte i samma dusch.
Vi störde oss på varandra när vi skulle sova.
Jag sjöng nästan i sömnen.
Vi uppträdde i centrala låten med en hyllning till Ulricehamn.
Vi hade det bra.

Idag är en jobbig dag.
De flesta har gjort alla sina prov och inlämningar och skit.
Men inte Elin inte.
Hon har 1 prov, 1 tal och en sisodär 3 inlämningar kvar.
Ibland behöver jag tycka synd om mig.
Då skriver jag talet om min barndom.

Förövrigt har jag kommit fram till 2 saker som lilla A kan liknas vid.
Alltså: a.
Antingen, är det en gravid pingvin som är ute och går. När jag gör a:et för hand är den gravid pingvinen ute och går i en nedförsbacke.
Eller, så är det en sådan där fågel som vi har en pepparkaksform av. En såndär med en påse under näbben.

Nu skall jag återgå till typ comeré.
Och tuviste.

Dagens låt: Ted Gärdestad- Sol, vind och vatten


Det finns tid till försoning
innan natten slagit ut
För jag, jag tror att livet
får ett lyckligt slut
Och är det inte verklighet
så drömmer jag...

Sol, vind och vatten är
det bästa som jag vet
men det är på dig jag
tänker i hemlighet
Sol, vind och vatten
höga berg och djupa hav
Det är mina drömmar vävda av


//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback