Rassle07-sista indiepopfestivalen.

Igår kväll kom jag hem från en av somamrens absoluta höjdpunkter.
Emmabodafestivalen 07.
Vi åkte ner redan i torsdags, och kom ner till ett festivalområde som badade i sol, öl och poppare.
Den natten sov jag med sovsäck.

På fredagen vaknade jag av att det var blott i min sovsäck, det hade regnat in på min sida.
Dessutom hade min mobil blivit vattenskadad och fungerade inte alls.
Fredagen bestod av ett antal konserter och ett antal raggningsförsök.
Dock var det inte jag som raggade.
När det var dags att sova den natten, gör vi upptäckten.
Min sovsäck var stulen.
Men vi löste det.

På lördagen kände vi att det var dags att komma iväg från allt.
Vi tänkte åka och bada, men hamnade i Duvemåla, och tog en guidad tur.
En del Moberg, väldigt lite Kristina, men massor utav familjen.

På tal om familjen såg vi det härliga Hässleholmsbandet Familjen, där några av festivalens skönaste kommentarer utspelade sig.
"Familjen! Familjen!"
"Hallååå, känner du XX? Det är min syster! Familjen, hallå?! Vet du, jag var utanför ditt hus igår!"

(Allt sker dock på bredaste skånska.)

Övrigt erfaret på festivalen var ett försök till att seriöst skada sig själv då en person i min närhet dyker ned bland publikhavet under Dinosaur jr. konserten därför att hon, uppenbarligen, "har tappat min kamera!"
Yeah right, den låg i tältet hela tiden.
Men skrattade, det gjorde vi.

Dessutom hade vi det väldigt trevligt ihop, alla som bodde i campet.
Richards kommentar, "Fan, vad jag gillar brudar!" slår nog allt.
Men så sjöng vi Öken hetnätter väldigt högt med.

Att vakna imorse och inte kunna sticka ut huvudet och skrika "stekarn" var tråkigt.
Dessutom kändes det konstigt att äta mat, och att inte dricka något till frukost som skummade.
Fan vad det var skoj.

Bäst musikaliskt:
-Dinosaur jr.
-Timo Räisinen.
-Familjen.

Härligaste nyupptäckten:
-Dinosaur jr.
-Black Angels.

Märkligaste hattarna:
-Exgirl.

Dagens låt: Säkert!- Vi kommer att dö samtidigt

En hund jag kände dog för en vecka sen
Och några dagar senare dog hans hundkamrat
Dom kände varandra fanns ingen poäng att leva utan en bästa vän
Jag förstod det inte då men nu vet jag vem det kommer bli


Vi kommer att dö samtidigt, du och jag
Vi kommer att dö samtidigt, du och jag
Vi kommer att dö, dö

//Elin

Kommentarer
Postat av: Fiya

Jag ville också sett Dinosaur jr! Dom är för goa. haha.
Festivalabstinensbesvär:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback