Jag är en rätt dålig vän.

Jag är en rätt dålig vän.
Jag svarar oftast inte på varken sms eller en del missade telefonsamtal.
Jag är både för lat, för glömsk, för sur eller har brist på pengar.
Jag svarar bara på mail etc när det passar mig.
Jag hade velat svara direkt, men det funkar inte.
Då blir det krystat, jag vill kunna skriva sådana saker som får folk att tänka, inte bara deleta direkt.
Jag kan förlora humöret för lite, men jag visar det ofta inte.
Men jag kan få spel för väldigt lite.
Trampa mig inte på tårna.
Och irritera mig inte.
Då blir jag lätt vrång.
Jag vill gärna ha rätt.
Och har väldigt hett temperament, dåligt morgonhumör samt huller om buller fast bestämda åsikter.

Inte bara är jag en dålig vän.
Jag är verkligen en katastrog i köket.
Ställde mig och stekte fiskpinnar nu.
Såg att det rök lite från stekpannan.
Gick ut och möttes av ett rökfyllt kök, en svart stekpanna som förmodligen mötte sin död i mina fiskpinnar.

Den dagen jag traskar nedför den alternativa altargången måste jag hitta världens mest förstående och förlåtande person i slutet.
Han kommer behöva se till mitt inre, mer än någon annan.
Han kommer antingen ha ett tålamod över det vanliga, eller vara förbaskat glad att ha mig.
Jag kommer förstöra otaliga köksredskap och vi kommer bara ha råd att handla på Ikea till köket, eftersom jag har för vana att förstöra nånting varje vecka.
Denna vecka- en stekpanna i teflon.
Förra veckan- en slickepot som smälte.
Jag är väl ingen gastronom så att säga.

Dagens låt: Sahara Hotnights- Visit to Vienna

We pity you loves leftovers
And look down on those who can't stay true
We are safe but we can't stop wondering,
If this is it then who's fooling who?


My baby and I oh
My baby and I oh
Oh my baby and I

//Elin

Kommentarer
Postat av: Grönis

Ditt morgonhumör går inte ut över tider iaf...
Som för att strå salt i såren kan jag nämna att jag igår lagade mat och än idag har ett oskadat kök.

2007-07-20 @ 18:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback