Helgen som gått

Fredag: Ja, under denna dag tog jag det lugnt fram tills jag skulle börja jobba. Jobbet kantades med Pulkaåkning, matlagning och Så ska det låta. Sen fick jag sällskap av Mr.P hem. =) När jag kom hem skulle jag packa inför det kommande helglägret. Det gick finemang.

Lördag: Klockan ringde 07:00 och jag stängde av den direkt. Kännde inte alls för att träna en hel helg. Men jag tvingade mig upp och åkte vid åtta med 12 av mina klubbkompisar. Jag somnade nästan direkt. Sen väckte de mig när vi var framme. Hade inte en tanke på vart vi var och ingen hade sagt till mig vart vi skulle. Tänke inte mer på det. Åkte direkt ut i skogen. Blev lyrisk. Nästan ingen snö, solen sken, dock lite minusgrader men skogen var underbar! Träningspasset höll på i lite över en timma. Jag njöt hela vägen och många blev lite förvånade över min framfart i skogen. Men jag fick sån enorm energi och sug efter att verkligen ta ut mig helt och hållet. Jag var i himmlen kändes det som! Dusch, mat och sen ett till träningspass. Det var minst lika bra som det första. Vädret höll i sig och ännu en timma av ren njutning. Sen duschade vi och åkte tillbaka till Bygdegården som var mitt hem under helgen. Nu frågade jag vart  vi var någonstans. Jag hade för mig att vi skulle till Halmstad men jag var visst i Horred. Ja, det skillde ju en bra bit. Blev totalt utskrattad men jag bjöd på den. Sen blev det en promenad i Horred till ICA. Lite sajtsing. Införskaffade en chipspåse, Kalle Anka tidning och en liten godispåse. De två sistanämnda var till ett födelsedagsbarn som fyllde 20 år på söndagen. Kvällen var riktigt mysig. God mat, lite spel, TV och många goda skratt. När man tittar tillbaka på sin barndom(kanske låter som jag är 65 men ändå), finns det mycket som var grymt kul. Bland annat hålrummet under våran trappa! Haha! Kvällen var väldigt najs iaf. Sen väntade en hård dummelmadrass. Sällskapet var min syster.

Söndag: Vi gick upp vid åtta och åt frukost. Åt ovanligt mycket faktisk. =) Sen sjönsång för Pettersson. Ingen var riktigt sugen på att löpa i dag. Iaf inte jag. Regnet öste ner men jag hade iaf en fin terräng att återigen löpa igenom. En timma blev detta pass också ungefär. Otroligt skönt att duscha efter att ha varit en isbit ungefär. Lite lunch, städning och sedan var det hemresa. När vi kom hem blev det lite vila och sen lite mat. Sen gick jag till Mr.P för att övernatta där. Mycket trevligt. Grannarna hade VÄLDIGT trevligt iaf. Lägenheterna är lyhörda. Oops.

Måndag: Ja, i dag vandrade jag hem i solskenet. Åt lite mat för att sen traska till jobbet. Riktigt skönt med en promenix. Mitt barn dykte inte upp så jag satt ensam i två timmar nästan. Det var iofs inte fel. Sen var det andra barnet sjukt så jag kunde gå hem. Inget mer jobb för mig nu fören nästa onsdag om de inte vill ha mig tidigare vill säga vill säga.

Saker som händer i veckan:
Tisdag: Skidor, blodgivning och vila framför Tv'n.
Onsdag: Mys med Madde och Maria. Ovisst än vad vi ska hitta på.
Torsdag: Öppen för förslag.
Fredag: Spinning men ledig och öppen för förslag resten av dagen.
Lördag: Göteborg och Skandinavium. Titta på när Frölunda spelar mot Brynäs. Årets familjematch! Eventuellt nåt trevligt där på kvällskvisten.
Söndag: Långpass på skidor kanske. =)

Så nu har jag bloggat. Det räcker för denna gång. Nu ska jag bara maila min kära Pussgurka som är i Zürich. //ANNA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback