En kärleksförklaring.

Kära doftkungen,

Jag undrar bara hur du mår. Jag vet, Gottis och jag borde hejda oss, vi borde inte förfölja dig med otaliga sms framåt småtimmarna efter vilda nätter på Pluto. Men det går inte, din charm är oemåtståndlig, och framförallt, du doftar ju vanilj och jordgubb, vem på denna jord kan motstå jordgubb och vanilj? Egentligen doftar du ju vad vi vill, men det tycker jag lät lite mja, dumt, så jag valde jordgubb och vanilj. För det tycker jag bäst om. Egentligen tycker jag mycket om kokosnöt också, men jag är inte riktigt säker på hur det hade funkat på en toa i samband med spyor och översvämningar.
Min käre doftkung, jag har egentligen bara en fråga.. Finns det en doftprins?
Gottis har ju redan frågat om det finns ett helt hov, och du svarade att ni var två. Vad innebär det? Finns det en chans för en helt vanlig tjej att få beblanda sig med en doftprins? Snälla säg ja, för allt vi vill är att få ett svar. Allt vi vill är att få en chans att påverka i samhället, vem vet, nästa år kanske man kan få Plutotoaletten att dofta lijekonvalj, blåbär eller smultron. Eller ännu bättre, vid nästa årsskifte kanske man har en dejt med en alldeles egen doftprins...

Med vänliga hälsningar, Elin




Dagens låt: Aretha Franklin- (You make me feel) like a natural woman

Looking out on the morning rain
I used to feel uninspired
And when I knew I had to face another day
Lord, it made me feel so tired
Before the day I met you, life was so unkind
But your love was the key to peace my mind



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback