Törstig

Idag har varit en bra dag.
Inga jobbiga lektioner.
God mat.
Gottis kom tillbaka.
Och jag umgicks med Julia i några timmar.
Hon (i egenskap av almost-undersköterska) försökte förklara för mig hur det skulle vara att leva med diabetes, både hon och min kära moder har fått för sig att jag lider av det för att jag är konstant törstig. Dock insåg jag att jag inte kan, nej jag får verkligen inte ha det, för det skulle innebära att min livsstil måste förrändras radikalt.
Och det går inte an.

Denna vecka har gått fort, jag har fått höra mycket dumt:
-Bland annat att stickade koftor är vänster fasoner.
Jag undrar vart jag skulle hamna på den politiska skalan om det stämde..
-Och att en del har oroväckande åsikter. Och målar fint?


Dessutom har jag insett att jag en dag komemr bli en väldig stor besvikelse för den som gifter sig med mig. Jag kan inte baka, inte laga mat, och inte tvätta.
Mamma undrade varför jag hade tvättat en grön tröja så den blev orange.
"För jag trodde det var meningen.."

Idag firar Anna och jag att det är 8 månader sen jag kom hem från USA.
Nästan.


Dagens låt: Lars Winnerbäck- Kom ihåg mig då

När du tagit första bästa tåg
och gör vad som helst för en dialog
När du står sist i kön,
kom ihåg mig då

När du får spring i dina ben
och jordens dragningskraft är klen
När du är i luften
Kom ihåg mig då


Kommentarer
Postat av: Grönis

Hjälp, jag har 25 stycken bloggar jag följer slaviskt, tillagda i Favoriter + några till.

Klunk hej.

Postat av: Johanna

var lugn, jag kan inte heller laga mat eller tvätta ;P haha.. jag suger rätt hårt på de delarna faktiskt ;P
ha en bra helg!!

2007-02-02 @ 20:49:46
URL: http://hurricaane.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback