Pulka is the shit. (samt lejonkungen)

Kan jag vara den enda som lyckats göra en 360 på "sälpulka"?
Om någon annan gjort en kan dem väl höra av sig, annars förklarar jag mig härmed världsmästare i det.

Igår impulsåkte jag, Gottis, Anna och Patrik pulka i backen.
Härligt med lite barnslighet.
Vi tävlade, "fortast in i nätet vinner". Jag och Sara vann, och när Sara fick stopp på sälen i nätet, fortsatte jag rakt igenom.. Anna kom god tvåa, men Patrik, han kom inte ens enda fram.

Pistgubben höll på att ta oss, fastän vi funderade på att bjuda han på varm choklad och Gottis pepparkakor.

Sedan bar det av hem till mig, nattligt filosoferande samt en kanna té med Gottis.
Vi letar febrilt, det gör vi, men det verkar inte som det finns nån som besvarar vårt letande.
Det känns lite tragiskt.
Men vi har ju tid på oss, och om det inte löser sig, då panikraggar Gottis vid 27 ½ års ålder.
Annars vet vi ju alla vad som händer...


I lördags åkte jag och moder AC till Gbg och letade dopkläder, hm kan jag komma undan med en 3 storlekar för stor klänning?
Pappa visade även prov på varifrån jag ärvt mitt sinne för bortförklaringar:
"Nej ni sa hämta oss vid Centralstationen, vid ingången mot GP, inte vid GP".


Lördagskvällen var mysig, jag och Gottis satt och grät till Lejonkungen.
Eller ja, Gottis snyftade, jag i egenskap av machokvinnans namne såg bara föraktfullt ned på Gottis.

Jag kan även tillägga att jag och Sara har kommit in i en hemlig fas som bara vi två vet om. En fas där man ena stunden är flummig som ett hus, hög som en groda, låg som en snigel och stark som ett kylskåp. (cred Ellen)
Vi döljer vår fas rätt väl, men tycker det är mäkta roligt att vi är inne i den bägge samtidigt. Fasen kan beskrivas som äkta kärlek till mindre uppskattade band, samt en aning teeny-tiny-itsy-bitsy nedstämdhet.


Dagens låt: Lion king- Circle of life

From the day we arrive on this planet
And blinking, step into the sun
There's more to see than can ever be seen
More to do than can ever be done


//Elin


Kommentarer
Postat av: Grönis

Det är omänskligt att inte gråta till Lejonkungen. Vänsterfasoner, säger jag bara :P

2007-02-12 @ 20:58:08
Postat av: Emelie

haha, domdar kakorna ska se till att jag far tag i dom! far ta ocg gratulera till 360, for jag kan da iaf inte gora en! ha det underbart dar hemma


..och grater du inte till lejonkungen grater du inte till nan film? :P

2007-02-13 @ 03:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback