Mer mys åt folket.

Idag har varit en givande dag.
Inleddes med en lektion med mycket snack om en uppenbar tes.
Fortsatte med utbildningsmässa, och redovisning.
Sedan spanska, som följdes av en  något diffus geografilektion.
Avslutades med några timmar utomhus, i skogen.
Det var blött.
Jag och Benni hade även en sentimental resa i minibussen:
-Peace, love and pitbulls!
-Aj, min läpp!
-Det är inte lätt att vara kotlett, när man är köttbulle.
Vi vill ha mer mys.

Utbildningsmässan var även den något diffus.
Tycker det är underligt när Sveriges största universitet bara skickar sin tekniska del.
Jag skall klaga.
Tydligen ser jag teknisk ut, och en del ser estetiska ut.
Men bäst kommentar fick ändå N:
"Ja men om betygen inte räcker, kan du alltid komma till oss..."
Härligt med reklam för den egna skolan.
Kanske kan hitta boken "Självkänsla NU, och "Ännu mer självkänsla NU" på bokrean och skicka till dem..

Anna var här idag.
Vi såg på gratis bio, och skrattade åt barn genom mitt fönster, och drack té.
Sedan planerade vi våra liv, genom följande namn/ord/utbildningar:
-Putte
-Oral hälsa
-Statistik och datainformation
-Rock genom tiderna
-Misshörda låtar
, byt ut en del bokstäver i en låt, som innehåller ordet boots, och ni har Annas humor idag.

Förövrigt, har jag en fundering. Varför lockar alla skolor nya elever med pennor som fäller upp sig själva, vattenflaskor, godis, clementiner och till och med tandborstar? Är dem så osäkra på vad dem själva har att erbjuda att dem måste muta oss för att få sökande? Och om det nu är så, varför i hela fridens namn föddes jag till guds egna, och enda, moraliska väktare, och inte har mage nog att ta en penna? Och varför får jag dåligt samvete när andra tar och inte jag?

Ytterligare tankar rörande mitt liv, är att jag nu kommit in i en ny fas av mina tvångstankar och tvångshandlingar.
Häromdagen var jag tvungen att ta 4*4*4 nävar havrekuddar och äta. Alltså, 16 havrekuddar 4 gånger.
Och idag behövde jag äta 2 mackor, och 4 digistivekex, även om jag efter det tredje var illamåendesmätt, så var jag tvungen. Bara för att dem tre föregående inte skulle bli ensamma, eftersom då skulle två av dem kunna umgås, men det tredje skulle få vara helt själv, och ja, då var jag ju bara tvungen att trycka i mig det fjärde kexet med.


Dagens låt blir, hur som haver: John Wesley Harding- I'm wrong about everything

I thought I was immortal a little while ago
I thought that I was right but now I know
I'm wrong about everything
I think that I can sing
And when you hear the song, you'll wanna sing along
I'm wrong about everything

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback