Jag vet att Gud inte är din bästa vän, men ge det ett försök.

Jo, men om jag skräms då?
Om allt prat om att han är den enda som kan rädda oss, och om ljuset i våra liv, och vår förbindelse med vattnet gör mig skräckslagen?
Är det inte något som är fel då?
Jag lovar, alla i världen kan inte vara hans "lärjunge", det kan inte funka.
Nej, jag fortsätter förundras över religioner, men tycker det är mysigt för dem som kan ta det till sig.

Barndop idag för kusinbarnet Gustav.
Jag tycker om mina kusiner.
Och Ebba är det enda barnet som inte skräms av mig.
Tack.

Idag när jag var ute och gick med Max, gick jag förbi ett hus. (nej, inte nakenhuset)
Men i huset satt det en tant och en farbror, och såg på tv.
Och dem såg så fruktansvärt bekväma ut med varandras sällskap.
Kvinnan satt och stickade samtidigt som tv'n stod på, och mannen satt och smålog för sig själv.
Det såg så fridfullt ut.

Sedan kom jag hem, och läste om en man på internet som suttit död i sin lägenhet framför sin påslagna tv i fyra år, och ingen hade märkt det.
Jisses amalia.
När jag närmar mig 80, och fortfarande lever ett singelliv, då ska jag bli miljonär, och gifta mig med en lyckosökare.
Hellre olyckligt gift, än att dö utan att någon märker det.


Dagens låt: Tracy Chapman- Why?


 

Why do the babies starve
When theres enough food to feed the world
Why when therere so many of us
Are there people still alone

Love is hate
War is peace
No is yes
And were all free

But somebodys gonna have to answer
The time is coming soon

//Elin


Kommentarer
Postat av: Anonym

där slog du huvudet på spiken elin! men jag lovar att om jag lever när du dör kommer jag att sakna dig!

2007-02-18 @ 22:00:34
Postat av: Anonym

M-K! vart lite mycket innan jag gav mig ut i varlden, men en fika nar jag ar i u-port igen val? hoppas lovet satt fint osv :) Puss /T-H

2007-02-18 @ 23:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback