En ny upplevelse.

Idag blev jag förbluffad av min moder.
Vid middagsbordet tar hon upp ämnet matlagning.
Och säger till min pappa att vi kanske kan införa en ny sak i huset, att vi lagar mat varannan gång.
Yes, säger min papps, och jag inser att nu vankas det fattiga riddare och rösti minst en gång i veckan.
Sedan häver hon ur sig: "Ja det kan ju vara bra för dig Elin att lära dig laga mat, för framtiden menar jag"
OY..Nu hade hon funderat ut att även jag skulle deltaga i matlagningsvarianten.
Det var jag inte beredd på.
Det känns som vi kommer köpa många paket spaghetti, och många påsar småköttbullar i framtiden.
Räknas varma mackor som husmanskost?

Igår var en nyttig dag.
Spinning på kvällen, styrka/kondition/smidighet på idrotten, och styrketräning på Onyx på friskvården.
Mums. Idag har jag ont i axlarna och armarna, men det var det värt.

Igår blev vi utskällda av Guiseppe. Han blev tydligen besviken över att ingen förstod vad han försökte förklara. Men så går det när man byter språk mellan svenska med wannabe- Mark Levengood dialekt, italienska, spanska, och ibland en och annan strof engelska.

På tisdag missar jag Ullared.
Fast egentligen, i egenskap som den enda i Sverige som inte varit i (på?) Ullared, så kan jag itne direkt uttala mig om det är något att missa.
Jag vet bara att det är fullt med folk där hela tiden. Och att det är stort.

Ikväll blir det utgång, vi ska se om Dogge känner igen oss.
Men hey, ni tror inte att han sett våra moves ett antal gånger innan?

Nu ska jag återgå till mig dejt, med två otroligt viktiga och inflytelserika män.
Michail Gorbatjov och Boris Jeltsin.


Dagens låt: Lars Winnerbäck- Jag är hos dig igen

Och som du kanske redan vet, jag är oslagbar
Jag far hellre framåt mot min vilja, än jag vänder
Och du är sval, sen blir du het, du har känslorna kvar
Dom här väggarna rasar och jag undrar vad som händer

Och du har dina mål, och jag kan inte skingra dom,
kan inte låta dom va
Jag har mina ord, det är som du sa

//Elin

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hallo där Elin (:
Haha jag är lycklig över att mamma inte bestämt att vi ska ha de sådär med maten, kanske är de andra gladast eftersom allt jag gör blir bränt ;P För det andra så har jag skrivit om vinterting nu, bara för din skull ;P
För de andra tycker jag om att du har lars winnerbäck som dagens låtar ;P hihi*
ses i mon!!

Postat av: Anonym

gusten! klart vi ska ses! åker ju till varmare breddgrader på tisdag, men som sagt jag har ju ditt nummer ; ) ska försöka klämma! förstår att du har nyheter! längtar. puss/tille

2007-02-05 @ 19:49:01
URL: http://thilander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback