Kill your darlings.

På fredag är det deadline för ett religionsarbete. Arbetet får max innehålla 7 sidor och det går ut på att man ska jämföra två religoner eller livsåskådningar. Jag valde judendom och New Age, problemet är att jag i nuläget har 5 sidor ren fakta om judendomen, 1 sida om New Age och absolut ingen diskussion eller jämförelse.
Jag är körd, finito, kaputt.
Min lärare föreslog att jag skulle sålla. Sedan sa hon "Kill your darlings Elin, kill your darlings".
Direkt efter kom min svensklärare ut från ett annat rum och hörde min klagan och även han sa "Kill your darlings".
Är det ett sammanträffande att det händer så många sammanträffanden i just mitt liv eller försöker Gud säga mig något?

Dagarna nuförtiden handlar mest om min framtid och huruvida vi behöver köra en eller två bilar upp fyllda med pasta. Planerna smids för fullt och jag förväntar mig att jag inom ett år kommer tala perfekt flytande norska.
Hösten 2008 kan inte bli annat än bra.

Idag kom ett annorlunda julkort till vår postlåda. för det första stod endast min pappas namn på kuvertet, för ja det låg i ett kuvert, och dessutom fanns det ingen addressat. Jag förstod att det var ett julkort, men hade förväntat mig ett med tomtar, renar, snö och juleljus på framsidan. Istället fick jag se ett A4 papper med dataskriven text på. Det var en av våra grannar på ön som jag antar lever i tron om att han är en erkänd och uppskattad poet. Jag skulle ha högläsning men kunde inte hålla mig för skratt. För första gången någonsin har jag fått ett julkort som innehåller orden näktergal, geniknölsgnuggande, Nirvana, glada tillrop och ryggdunkningar. Att man dessutom informerar om ett framtida knytkalas som kommer innehålla förhållningsregler gör saken bara ännu roligare. Alla vet nämligen att när kustbor festar, fester de ordentligt.

Jag fick veckans bästa sms innan. I Halmstad finns det inga fina hus och ingen att promenera med. Oroa dig inte Anna, snart är du hemma och vi kommer sitta ihop som vanligt.

Idag skulle skolans elevrådsstyrelse ha julfika. Tydligen hade jag hand om det, eller jag var en av två som hade hand om det. Men eftersom vi är en väldigt snäll styrelse som gillar sina studenter bjöd vi in andra. Hela NS och Ena kom förbi och drack glögg åt pepparkakor och bidrog med förslag. Fikan blev lyckad, jag sa upp en kanotvänskap och fick reda på att jag ska ha min Kretaoutfit på mig på julavslutningen och "shakea" mig själv.

Min jul är förgylld och har aldrig sett bättre ut.

Dagens låt: Jewel- You were meant for me

I brush my teeth and put the cap back on
I know you hate it when I leave the light on
I pick a book up. Turn the sheets down.
Take a deep breath and a good look around
Put on my pjs and hop into bed

Dreams last for so long
Even after you're gone
I know you love me
And soon I know you will see
You were meant for me
And I was meant for you


//Elin


Kommentarer
Postat av: ena

Vadå kanotvänskap? Måste bara säga att fikat var uppskattat.

Postat av: Grönis

Jag skulle gissa på att det varken är ett sammanträffande eller tecken från Gud - utan helt enkelt tecken på att man på SO-inst. umgås för mycket med varandra och därmed utvecklat ett slags norm om vad man ska säga när en elev klagar över inlämningar. Kill you darlings var typ det vi välkomnades av när vi började ettan för övrigt.

2007-12-18 @ 21:29:56
URL: http://-accordingtome.blogspot.com
Postat av: din andra hälft i bloggen

ja, längtar och saknar de fina husen i u-hamn. fast jag hittade några fina och STORA tillslut. tror jag kom in bland de rikare famlijerna. såg ett som var sååååå fint. ungefär som det där vita i backen som inte var lika fint när vi fick reda på att det var tvådelat! MUMMALAINEN

2007-12-18 @ 22:13:02
URL: http://elinochanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback