Juldagen

Ja, det var najs. Eller iaf till en början. Alla myste och det blev en lååång promenad till den lokala krogen som de flesta var samlade vid. Men innan dess var det paketöppning. Jag fick en bok och ljus. Sen var det fest som gällde. Vänner är verkligen underbara. Det var många skratt som hördes den kvällen. Och att sitta i badkaret med Elin och diskutera livets bekymmer var inte helt fel, det måste göras om! Jag fick en annan synvinkel på livet på något sätt. Det var genuint trevligt alltså! Haha! Väl på krogen träffade jag några gamla vänner. Det var inte lika gemytligt, men iaf. Det hade gjorts om på dansgolvet och det är farligt att ha en hög trappa bara sådär. Lite jobbigt, framförallt farligt i fyllan och villan. Men jag överlevde, med nöd och näppe.

En vän åker i morgon men först ska jag samtala med henne via telefon. Det ska bli kul. Kommer att sakna dig! Men denna gång dröjer det absolut inte tre månader innan vi ses. I min lägenhet i Halmstad är dörren alltid öppen för dig!

Nyår blir lugnt ute i skogen. Det ska bli skönt. Ta det lugnt. Innan dess ska  jag ha läst ut minst en skolbok, hjälpa syster att flytta, rensa ur mitt rum, njuta av att hela familjen är samlad, fira en födelsedag och hoppas att det blir lite kallare så det åtminstonde blir lite rimfrost.

Nu blir det sängen. Om jag ska orka i morgon hela dagen måste jag vara utvilad. Blev inte tillräckligt med sömn i natt. Men det är en annan femma. Ha det bra! Sväva lugnt! //ANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback