Julafton

Ja, nu är den över. Min jul tog slut med paketöppnandet vid klockan två i dag. Men julen ska vara så mycket mer. Det är svårt närt traditioner bryts för jag tycker om att göra som det brukar göras. Julafton var i går för min del. Familjen och några släktingar var här. Massor med paket fick jag. Har tydligen varit en riktitg snäll flicka. Fick några roliga saker som är värda att nämna:

Högtalade till min dator - Nu kan det bli partaj när som helst!
Matberedare - Hm, en hint att jag ska börja göra mer komplicerade maträtter och baka mer
USB-lampa - Så jag kan sitta och skriva på datorn utan att störa någon annan
Spelet "Med andra ord" - Finns det nåt roligare spel nu för tillfället?!
En köttätande växt - Från kära broder som tyckte jag behövde en levande flugfångare
Sadelvärmare - Jag ska inte behöva frysa om rumpen när jag cyklar i det svinkalla Halmstad
Strykjärn - Ja, kan vara bra att ha kanske. Lite vuxenpoäng iaf
Elvisp - Detta önskade jag mig faktiskt. Fråga mig inte riktigt varför men det kan vara bra att ha :)

Ja, det var ett urval. Julen är en underbar tid. Gav bort en hel del fina presenter också men det orkar jag inte skriva om. Min syster fick iaf en bok som heter "I värsta fall". I den stod det bl a hur du hoppar ur en bil i farten, vad du gör om du blir ormbiten och hur det går till att göra en 180 graders sväng, steg för steg, i farten med bilen. En nödvändig bok helt enkelt!

I morgon blir det den lokala krogen som det brukar bli på julagen. Vännerna ska samlas och mysa ganska stor del av dagen. Länge sen. Det är inte ofta alla samlas och nu tror jag ingen fattas! Det känns underbart! 

Nu måste jag sova för jag ska köra bil om sju timmar till julotta! Ha en bra sista timma på julafton 2007! Glöm för all del i världen inte att sväva lugnt! //ANNA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback