Jack Frost's nipping at your nose.

21 december idag och ett efterlängtat jullov har äntligen inletts. All trötthet kom på samma gång och jag vet inte hur jag ska överleva kvällen.

På tal om kvällen, hela klassen skall ha glögg/pysselkväll och stämningen är på topp. Vi började ladda redan klockan 09.00 imorse med hjälp av kortleken, "ta-på-låret-leken" och 2 lådor pepparkakor. Dock gick jag mest runt och spred kärlek och julstämning men lyckades även få in en örfil mitt upp i alltihop. Och att jag råkade sparka ut en hel burk pepparkakor kan vi vara tysta om.

Systrarna Carlsén gjorde som vanligt ett bra jobb med att förgylla vår avslutning men mest imponerad är jag ändå av vår eminenta elevrådsstyrelse (hosthost) som hade lottdragningen till studenturspringet. Jag och Therese hade slagit in 15 paket, och lika många kinderägg hade ätitis upp. Dragningen gick enligt planerna, tyvärr hade en del missförstånd gjorts och folk uppfattade inte att "samhäll-språk" är två klasser men springer ut samtidigt. Men sådant är livet.

Nu blir det till att packa spinningkläder och invänta Halmstadstjejen.
Au revoír!

Dagens låt: Sandi Thom- Superman

Some of us are reaching for stardust
Some of us are digging for gold
But it won't mean a lot on a mountaintop
When the wind reaches out for your soul



//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback