It's over.

Jag är klar. Religionsarbetet är någonstans i cybervärlden och mitt jullov har nu officiellt inletts. Ett lov har nog aldrig kännts mer nödvändigt. De senaste dagarna har min väckarklocka ringt lika ettrigt samma tid, men min egentliga uppstigningstid har förskjutits med en sisodär tio minuter varje dag. Min uppvakningstid däremot, den har inte inträffat före 10 en enda dag. Häromdagen somnade jag nästan i duschen och kom nästan försent till skolan. Jag kommer aldrig försent till skolan. Denna veckan har varit förrädisk och hemsk.

Imorgon måste jag likväl gå till skolan tidigt. 2007 års sista protokoll skall avslutas och jag tänkte att om jag ska ka kunna njuta av mitt jullov fullt ut, måste jag jobba in i sista sekunden. Jag ska rätt in i kaklet så att säga.

Jag känner att jag försummat min kostcirkel de senaste dagarna och fick kritik igår av ett helt bord som väntade på en förlovning. Hur som så äter jag mycket, men hinner inte alltid. Istället för riktig mat äter jag istället saker med bra sockerhalt i, idag smällde jag till exempel i mig 4 kinderägg. Anledningen var att elevrådet skall spexa till det imorgon och vi behövde kinderäggsleksaksskalen. Jag önskade även God Jul å Elevrådetsvägnar och delade ut två kinderägg till förbipasserande individer. Först såg de nervösa ut, sen ville de inte ha, men med min övertygelse och den charmen jag besitter så kunde de inte motstå.
Jag gjorde en god gärning och kommer förhoppningsvis få lite bättre karma.

Dagens låt: Beatles- Let it be

And when the night is cloudy,
There is still a light that shines on me,
Shine on until tomorrow, let it be.
I wake up to the sound of music
Mother mary comes to me
Speaking words of wisdom, let it be.

//Elin

Kommentarer
Postat av: enaa

Göd gärning, my ass. Var är mitt kinderägg? DU ÄR SKYLDIG MIG ETT!

Postat av: enaa

*God

2007-12-21 @ 08:46:28
URL: http://eenaa.blogspot.com
Postat av: therese

Vilka var det som berättigades med chokladen? Du hade ju en aning problem med att hitta någon förbipasserande du inte kände förhatlighet emot...

2007-12-22 @ 07:17:28
URL: http://theresecarlsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback