I will follow you into the dark.

Jag har precis sett på 4 avsnitt av en tvserie jag genuint gillar. Jag har insett att jag behöver Paris på min vägg, en plasthäst att prata med och Seder istället för påskgodis. Okej, de sakerna kanske inte gör mitt liv bättre. Men Paris på min vägg och en Captain Oats hade definitivt gjort livet lite mer spännande.

Förövrigt sitter jag fortfarande förstummad över vår julgran. i år är den verkligen topnotch. Änglarna hänger på exakt rätt plats, smällkaramellerna är perfekt utplacerade och man ser igenom den. Med det menar jag att vi placerat ut pyntet strategiskt. Färgklickar varvat med lugna toner av vitt, och ljusgult. Ni förstår inte hur vacker den är.

Vårt tvrum har invaderads av bastubadande pojkar som just nu dricker folköl och spelar NE. Höga skrik och frustration blandas med skratt och bankande i bordet. Det är jul på riktigt när min brors vänner kommer hem.

Idag åkte jag och min mamma till en närliggande stad för att leta balklänningsmodell och tyg. Mönstret är beställt och tyget är förmodligen klart. Jag måste bara rådfråga någon först. Hur som haver är jag inte väldigt pratsam av mig, men det var butiksinnehavaren. Hon pratade konstant från det att vi steg innanför dörren tills dess att hon höll upp dörren för oss och följde oss ut och berättade om Storgatans juldekorationer och om hur affärerna hjälper till att betala en del, men hur det kommer tillbaka i form av roliga händelser och musik.

Dagens låt: Death Cab For Cutie- Passanger seat

When you feel embarrassed then i'll be your pride
When you need directions then i'll be the guide
For all time.
For all time.

//Elin

Kommentarer
Postat av: therese

Åh bal :D Jag vill köpa mitt tyg nu! nu NU NU!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback