I will be there when the night comes down, I will be there when the morning comes.

Jag har fått för mig att många av mina vänner och bekanta tror att jag är seriös. Att jag, bara för att jag är äldre, har någon slags medfödd förmåga att vara organiserad, i tid, och alltid förberedd. Så är det inte.
Vi tar dagen som exempel: Jag skulle möta Grönis 16.10 vid en väg för att promenera till stadshuset där vårt möte skulle hållas. 16.07 var jag fortfarande hemma och jag kom naturligtvis försent till mötesplatsen. Jag räddades dock av den alltid lika tidsoptimistiska Johanna som även hon var sen, vilket gjorde att min senhet glömdes bort i skuggan av hennes senhet. När vi sedan kommit till stadshuset och jag presenterade oss för receptionisten och hon frågande undrade om vi verkligen var på rätt ställe vid rätt dag, eftersom ingen av vederbörande vi skulle träffa var på plats visade jag även där brist på framförhållning. Javisst, hade jag läst hela lappen och inte bara datum och tid, hade jag självklart sett att vi skulle vara i gröna rummet i gula huset, och inte i vita rummet i bruna huset. Att jag dessutom inte hade tänkt så långt på att ta med mig penna när jag kunde anta att vi skulle få skriva visar bara ytterligare på hur fel och naiva ni är i tron på att jag är ordentlig. Nej, ordningsamhet kommer inte med åldern, det är något man föds med, mnågot jag föddes utan.

Idag slutade jag kvart i elva, jag gick som så många andra gånger hem med tanken "nu jäklar ska jag plugga, jag ska läsa, och skriva och repetera, och sen ska jag dansa en glädjedans över det faktum att jag för en gångs skull har gjort något och kan svara på frågorna mina kära klasskamrater ställer!"
Pluggade jag?
Nej. Jag drack en halv liter té *2, och sov 2*20 minuter.

Och just det! Jag gjorde ju det ultimata uttråkadtestet med! Enjoy!

...

1. Sätt din musik på blanda.

2. Klicka på nästa knappen efter varje fråga.

3. Använd sångtiteln som svar på frågan.

4. Fuska inte.

1. Hur mår du idag?
I wouldn't have it any other way- the Streets

2. Kommer du komma långt i livet?
Just to see you smile- Clay Walker

3. Hur ser dina vänner dig?
Kathy's song- Eva Cassidy

4. Kommer du att gifta dig?
Londin calling- the Clash

5. Vad är ditt livs themesong?

Talk to me, Dance with me- Hot hot heat
6. Vad är ditt livs historia?

Eve, the apple of my eye- Bell X1
7. Hur är skolan för dig?

the Hindu times- Oasis
8. Hur kan du komma framåt i livet?

Gone gone gone- John Ralston
9. Hur kommer imorgon vara?

Sunday bloody sunday- U2
10. Vad är det bästa med dina vänner?

Fast car- Tracy Chapman
11. Vad finns i lager för nästa vecka?

Any day now- Missy Higgins
12. Vilken låt beskriver dig bäst?

Storytelling- Belle and Sebastian
13. Hur är det med ditt liv?

Autumn leaves- Eva Cassidy
14. Vilken sång kommer att spelas på din begravning?

Time after time- Eva Cassidy
15. Hur ser världen dig som?

Heroes from our past- Dropkick Murphys
16. Kommer du ha ett lyckligt liv?

Halo- Oleander
17. Vad tycker dina vänner om dig?

Give me one reason- Tracy Chapman
18. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?

Who feels love- Oasis
19. Vad skulle du vilja säga till nästa generation?

Dragostea din tei- O-zone
20. Har du en djup och mörk hemlighet?

Hare ame nochi suke- Morning musume
21. Brukar folk i hemlighet fantisera om mig?

Last of the big time drinkers- Stereophonics
22. Hur kan jag göra mig själv glad?

Dying- Five for fighting
23. Kommer jag någonsin ha barn?

How could anybody possibly know- Morrisey
24. Vad är några bra tips till mej?

Summer's gone- Placebo
25. Hur kommer jag att bli igenkänd?

Crappy love ballad- Angels and Airwaves
26. Vad är min danssång?

As you are- Travis

Dagens låt: Rock you gently- Jennifer Warnes


all your life love's hurt you
turned you out then burnt you
held you high off the ground
you touched the moon
then it dropped you down

//Elin

Kommentarer
Postat av: therese

Jag är nästan säker på att jag pratade med dig idag? Eller var det inbillning?
Hur som helst var jag i skolan och du gjorde mig mucho nyfikeno nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback