Hur många gånger duschar du? För jag duschar varje dag.

Vart jag än går, och vart jag än vänder mig möts jag av något som har att göra med nästa höst att göra. Det har medfört att jag nu inte längre kan umgås med tre utav de personer som jag umgås mest med i skolan. Numera är det enda, och jag menar verkligen det enda, vi diskuterar färg på gardiner, dörrmattor, att det kommer vara ett råtthål, 5000-bitars pussel, Ullared, billiga köksbord, tvapparater och allt annat som kan behövas. Ena tog det hela lite längre när hon insisterade på att vi ska ha med oss ved. Ved. Till en lägenhet. Bara för att de får ta med sig sina toalettstolar när de flyttar i Norge, betyder det inte att de inte har elektricitet i lägenheter.

I juletid förbyts min personlighet. Jag blir jultokig. Idag hade vi julfika med orienteringsgymnasiet och en skidåkare och en orienterare skulle inte följa med. Det slutade med att jag skällde ut dem för att de inte har någon julkänsla what so ever, och att jultomten förmodligen aldrig kommer komma hem till dem iår. Sedan skrek jag ut över hela staden att de är är hädare som sviker julen och Grinchen personifierad. Dessutom fick jag in att det är "sådana som ni som skapar hat på internet". Björn Gustafsson ftw.

Nu sitter jag och skriver på samma religionsarbete som föregående kvällar. Av någon anledning känns arbetet bara större och mer invecklat för var minut som går. Det kan bero på att jag sitter här och förgyller eran kväll när jag istället borde lägga fokus på tinninglockar, meditation, spiritualitet och synagogor.

Förövrigt kom min mamma in förut och sa att hon och pappa skulle värma glögg av den andra sorten (starkglögg), sedan lade hon till "Jag kan värma vanlig glögg om du vill ha... Det är inte det att du inte får av den andra, om du vill får du det. Men eftersom du sitter och skriver och så, så kanske du tappar koncentrationen..."
Min mamma tror jag är alkis.

Dagens låt: Imogen Heep- Hide and Seek

spin me round again
and rub my eyes,
this can't be happening
when busy streets a mess with people
would stop to hold their heads - heavy

hide and seek
trains and sewing machines
all those years
they were here first



//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback