Christmas in my world.

Jag sitter och lyssnar på julmusik och HottisGottis lämnade mig för en stund sedan efter en natt som precis som föregående år, handlade om samma sak. Galet.
Gårdagskvällen blev bra. Från att ha varit sur som ättika och negativt inställd till hela kvällen lyckades jag med bedriften att bli på bra humör och faktiskt tycka att det var roligt. Bäst var att träffa gamla gänget och andra vänner som befinner sig på annan plats i vanliga fall.
Förövrigt lyckades jag vrida om armen på en killen. Man tar inte på mig ostraffat.
Fick ett kryptiskt sms av Ena innan, vet inte hur jag ska tolka det.

Jul är nästan över och det är min absoluta favorithelg. Dagen och natten innan julafton bestod av julfika med Anna och städning av huset samt pyntning. Ni vet alla hur min familj är, och många av er har städat mitt hus. NU är det renare än någonsin, och granen blev riktigt bra iår. Pappa och jag gick in för det iår på ett helt annat sätt. Vi dekorerade inte- vi arrangerade. Vi planerade vart ljusen skulle sitta för maximalt ljusutsläpp, vi prövade oss fram till kulornas plats, vi tog bort, och la till beroende på färg och form. När sedan glittret och stjärnan skulle upp blev granen perfekt. Jag ska ta en bild på granen och minnas den som den genom tidernas vackraste gran. För det är den.

Julafton bestod av en tidig morgon och bilfärd till farfar. Tydligen har jag slagit mig på fingrarna med en hammare- mina julnaglar uppskattades inte. Som vanligt gjorde jag och farfar narr av min broders numera runda kroppsbyggnad. Dessutom blev det pikar på vem som brukar vara ute och ränna om nätterna. Jag och farfar håller ihop, we've got eachothers back.. så att säga.

Migränanfall och diverse trötthet gjorde att julmiddagen blev sent på kvällen, och paketöppningen ännu senare. Bäst för denna julmiddag var att min pappa lyckades med att bryta tradtionen med att spilla ut en flaska julmust över mig. Grattis pappa.
Julklapparna var bra, mycket bra. Numera sitter jag konstant klistrad framför tv'n och ser på the O.C. Emellanåt lyssnar jag på Timo med.
Förövrigt har min familj en gedigen tradition av julrim. Alla paket ska rimmas på och det ska göras ordentligt. I år fick vi bland annat lyssna på julrim som innehöll  orden 30-åriga kriget, jude med en lustig hatt, familjen Carleone, tigerfäll och grevé. Deeutom sparas alla rim för framtida minnen. Jag ska hitta ett bra rim som skrivits och visa er. NI kommer bli förundrade på kreativiteten i denna familj.

Dagens låt: Dolly Parton- Winter Wonderland

Sleigh bells ring
Are you listenin'
In the lane
Snow is glistening
A beautiful sight
We're happy tonight
Walking in a winter wonderland


//Elin

Kommentarer
Postat av: therese

Haha min mamma rimmade också på ett paket till pappa. Eller ja, hon själv kallade det rim men vart rimmet finns får du själv klura på. Såhär gick det i alla fall:
Här får du
en till varje
Så att jag kan vara säker
på att du är säker
DET var vad min mamma kunde åstadkomma, och vad som är värre är att hon är så nöjd med det och tyckte sig så finurlig. Ska man skratta elelr gråta?! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback