Krossa patriarkalet! Kvinnors rätt i samhället!

Gårdagens lektioner var enbart roliga, svenska, religion och samhäll gör dagarna roliga.
Speciellt när man får tillbringa 1½ timma skrattandes och läsandes kvinnokampsböcker.

Förstå mig rätt, jag ser inga fel i att vara feminist, inga alls, men det finns gränser, och de gränser överstrids ofta nuförtiden. Att det skall vara jämlikt är en självklarhet för alla, men när feminismen slår över och övergår till ett hat mot alla män, då är det inte positivt längre. Att man ens kommer på tanken att tycka att övergånsskyltarna är könsförtryckande därför att personen på bilden har hatt och förmodligen är man, är barockt.
Måla dit bröst och och en hästsvans då så har vi löst det problemet.

Hur som helst ska jag och Johanna komma in på lektionen sjungandes på "Oh oh oh tjejer" låten.
En låt som min käre moder bland annat var med och framförde och gjorde känd, när den tiden begav sig.
Att vi har helt olika åsikter rörande feminism är uppenbart.

Igår hämtades jag upp av HottisGottis och vi avnjöt en bunke Ben&Jerry's i solen på gården. Därefter hjälpte jag till att bygga och sätta upp julgransljus och fixa inför 100årsfesten.
225 personer som är musikaliska kommer bli kul.
Synd att jag inte kan vara där.

Men vi kommer få kul hos Karin med, surffest är bra grejer.
Bikinin är ren, men flipflopsen är borta.
Håret borde vara salt, men jag bor inte vid havet tyvärr.

Dagens låt: Scott Miller and the Commonwealth- Freedom is a stranger

She knew all the lyrics
And they sang so true
Just two rock n? roll spirits
With nothing better to do
Now the past it is a stranger
And I found someone else


//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback