Ge mig en biljett, por favor.

Igår var en bra dag.
Jag vaknade, fikade med vännen från förr, solade, och myste.
Kvällen tillbringades vid sjön hos en klasskamrat.
Det var gemytligt.
Vi grillade, jag skötte Idas korvar tills de var svarta som kol och jag bad någon annan ta över.
Vi skrattade.
Vi badade.
Vi såg på när en flaska hamnade i vattnet och machoboysen skulle hämta den med båten.
Vi drack te.
Vi lyssnade på musik.
Det sämsta med hela kvällen var myggen och min överkänslighet.
Detta resulterade i två uppsvällda tår och så här dagen efter, en fruktansvärd smärta.

Idag ska vi få besök igen.
Jag blev ombedd att städa.
Jag tömde diskmaskinen.
Jag ska städa mitt rum.
Ikväll ska vi ha trevligt.
Äta lite potatisgratäng, läsa en bra bok, äta lite chips, och förhoppningsvis få en bra recension imorgon.

Jag och bror läste tidningen innan och grämde oss över att biljetterna till Way out West är jätteslut.
Band jag gärna sett:
-Erykah Badu
-Florence Valentin
-the Go! team
-Hello Saferide
-Juliette and the Licks
-Juvelen
-Laakso
-Laleh
-Manu Chao
-Moneybrother
-the Pogues
-Primal Scream
-Regina Spektor
-Salem al Fakir
-Shout out louds
-Spoon
-Säkert!
-Timo Räisänen
-the Tough Alliance

Dagens låt: Creedence Cleerwater Revival- Have you ever seen the rain?

Yesterday, and days before, sun is cold and rain is hard,
I know; been that way for all my time.
til forever, on it goes through the circle, fast and slow,
I know; it cant stop, I wonder.

//Elin

Kommentarer
Postat av: Fiya

Ursäkta, men itne fan visste jag att det var ett jävla scoutläger jag anmält mig till :(
Orka Norge.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback