En svettig kväll.

Igår vart det partaj.
Vi drog oss upp mot de gamla och blev tillslut några stycken.
Det faktum att vi förde oväsen bland gamla som skulle sova störde ingen förutom en kvinna som surade.
Men vi löste det genom att krypa på marken.
Vi diskuterade huruvida det var rätt eller fel att bo där.
Och jag hänförde alla med mina "Jag jobbar faktiskt inom vården" argument.
Det drog igång och regna vilket medförde att de gick ut med varningar om att man inte skulle ge sig ut.
Men stoppar det nånsin oss?
Nej.
Så ut drog vi, och blöta blev fötterna.
Ner kom vi, och efter diverse möten med brödra-vänskap hit och dit, tog vi oss in.
Svettigt värre.
Jag tror inte någon har sjungt Sahara Hotnights högre någonsin.
Never ever.

Idag borde jag packa, för imorgon ska jag åka bort.
Jag ska åka till landet där banan heter guleböj och ekorre tallefjant.
Jag ska gå runt i lusekofta hela dagarna så jag smälter in.
Jag ska säga de enda orden jag kan på språket:
"Har du spist?" samt "akkurat".
Det kallas språkliga skills, och nejdå, jag tror inte för mycket om mig själv.

Dagens låt: Tracy Chapman- Fast Car

I remember we were driving driving in your car
The speed so fast I felt like I was drunk
City lights lay out before us
And your arm felt nice wrapped round my shoulder
And I had a feeling that I belonged
And I had a feeling I could be someone, be someone, be someone

//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback