En bakpotatis med skagenröra.

Idag vaknade jag och kunde knappt andas.
Näsan hade blivit totalt igenblockerad, och halsen ska vi inte ens prata om.
Det är därför jag låter lite likt Darth Vader hög på speed när jag pratar.
Och idag skrattade jag och hörde Phoebe tala till mig från min axel:
"It's not Santa land, Elin."

Jag fikade med en kär vän, och jävlar vad livet tar oväntade svängar ibland.
Men det är kul att jag lever i tristess medan andra skaffar bra bmw.

Dessutom försökte jag förgäves hämta upp min bästa vän från macken.
Men killen i kassan bad om ursäkt för den han var inte där.
Vännen alltså.
När han såg mitt ledsna ansikte och hur tårarna nästan började rinna ur mina ögon, bad han om förlåtelse.
Och lovade att han skulle vara på plats efter klockan 16.00.
Iallafall om man får tro instruktionerna.

Igår var vi hos en annan vän och sa hejdå.
För henne går flyttlasset snart ner till Malmö.
Alias är roligt, fast det hade varit roligare om jag hade varit feberfri.
"Oh, Oh! Detta kan man göra i sängen"
Hoppas ni höll er vakna till Borås.
Jag kan ju försöka titta förbi Malmö någon gång, på min väg ner till min halvskånske broder.

Nu ska jag och min tjockis till bror åka till Ikea.
Tydligen behövs det hyllor eller nattduksbord.
Först ska jag bara blåsa ut min hjärna.

Dagens låt:  Lasse Lindh- Jag klarar mig aldrig ensam


Du är en tröst för gråtna ögon du är min fallskärm när jag faller om natten
Du sover som ett barn åh jag saknar att kunna sova så
Du äger mitt blod och du är slagsmålet jag aldrig kan vinna
Och jag känner mig bara så djävla tom ibland


Jag klarar mig aldrig ensam
Jag klarar mig aldrig ensam

//Elin


Kommentarer
Postat av: foo

2007 - Ninjans År
Låt oss göra 2007 till Ninjans år!
Det är hög tid att något så viktigt i vårt kulturarv som ninjan får ett eget år och att något så älskat och romantiserat som skuggornas krigare får den uppmärksamhet de förtjänar!
Visst det är prat om ninjor på internet, många ninjarelaterade saker på tröjor och annat bjäfs och annat småpopulistiskt som händer, men trots detta ser vi väldigt lite ninjafilmer på TV, det är få evenemang som tar ninjor på allvar, få samtal på bussar som tar upp den ultimata människan både fysiskt och psykiskt- ninjan, och få cafésamtal som begrundar vikten av lämplig shurikenteknik.
det är kort sagt mycket som händer bakom kulisserna (villket i och för sig är rätt ninja) men var är det stora kulturella genombrott som gör samma sak för den stora massan som för oss entusiaster; en mental revolution som får gemene man att ta ninjan i akt i det vardagliga livet?
Trots många hårda ord om att den syn vi har på ninjor är en västerländsk förvrängning av den japanska forntiden måste vi stå enade i vår tro att ninjan representerade något större än oss själva.
Vad kan då DU göraför denna kulmen av decennier av spring leap-attacker och förgiftade blåsrörspilar från stället ingen vanlig människa kan gömma sig? Jo, följande:
1. Skriv av denna text. klistra sen den i nätdagböcker och bloggar, skriv ut ett lyxigt A4-papper och sätt upp på offentliga anslagstavlor.
2. Hör av dig till så många mediala kanaler som möjligt och kräv mer ninja-film, ninja-radioteater, ninjutsu-utbildningar och annat ninja
3. skriv brev till politiker, företagsledare, vaktmästare och annat inflytelserikt folk och be dem hörsamma 2007 som ninjans år genom ninja-karnevaler, döpa gator till exempelvis Ninjatovägen, Kusari-Gamagatan eller senseis gränd samt annat vis sätta 2007 i historieböckerna som ninjans år
4.ta ninjan till din vardag! Starta studiecirklar kring sömnad av korrekt ninjadräkt, bjud in din granne att se Master Ninja 1, Pray For Death eller Ninja Mission tillsammans med dig eller tala aktivt i offentliga forum om ninjans betydelseför varje enskild individs vardag. Följ Annies exempel och ha på din ninjaklädsel i hela dagar i sträck.
Andra har gjort och kommer även i framtiden genomföra flera av ovanstående punkter, så därför borde DU också kunna
Låt oss tillsammans fira Ninjans År - 2007!

2007-08-02 @ 17:39:48
Postat av: therese

Krya på dig Elin! Annars kan vi inte ha Depp kväll :(

2007-08-02 @ 23:12:16
Postat av: Jolie

Lilla gumman då! Men hoppas du blir bättre, lät inte alls bra den lilla studen vi hann träffas. Fikan efter jobbet häromdagen var trevlig, är nog dags för en till snart tror jag! Måndag är bestämt tycker jag ;) Pusspuss och du, kolla med Gotting om hon med vill följa med! =)

2007-08-03 @ 22:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback