Ett matigt inlägg.

Forgive me father for I have sinned.
Nej men jag ska erkänna en sak.
Jag är riktigt jäkla usel i köket.
Och grejen är inte bara den att jag säger att jag är dålig, för att sedan kunna överraska med en egenkomponerad nobelmiddag, nej jag är verklien dålig.
Det är inte det att jag inte har koll på de olika grejerna i köket, tro mig- spisen och jag är som handen i handsken och jag och elvispen har en oändlig och bottenlös kärlek bakom oss.
Problemet ligger i att jag inte kan laga någon mat.
Jag är en sådan som inte vet om saltet ska i före eller efter vattnet  kokar, som ringer mamma och frågar om potatisen ska ligga i vattnet eller inte, och som smsar kompisar angående värme på ugnen.
I 99 fall av 100 misslyckas jag totalt, men så kommer de där sällsynta fullträffarna, då allt klaffar och maten blir utsökt.
Igår var en sådan dag.
Igår kunde inget stoppa mig.
Igår var jag en blandning av Mat-Tina och Marcus Samuelsson, med en touch av Bengt Frithiofsson.
Igår blev mina varma mackor världens bästa.
Jag varierade mig tillochmed. Jag var uppfinningsrik.
En variant med bara skinka och ost, och en variant med tomatpuré, skink, ost, champinjoner och oregano.
Igår var en stor dag.

På tal om mat:
Allas vår helylle amerikan Martha Stewart har listat 30 saker du bör kunna i livet:
30: Att göra en crudité. =Öh en vad?
29: Att göra pannkakor. =Easy thing
28: Att packa en resväska. =Jag har bott utomlands, är det nåt jag kan så är det att packa.
27: Att göra en BLT. = T&D gödde mig på BLT's.
26: Baka en chokladkaka. =Detkan jag, men det blir torrt enligt vissa.
25: Koka ris, utan att det kladdar eller bränner fast. =Nej. Det fattas mig.
24: Den perfekta omeletten. =Gör min mamma, jaa.
23: Att göra Fattiga Riddare. =Äter jag inte sen pappa lurade i mig några i min tidiga barndom.
22: Duka. =Duka är praktiskt taget mitt mellannamn då ingen vågar släppa in mig i köket.
21: Bädda sängen. =Nej, det hinns inte med, men jag kan det.
20: Göra en grillad ostmacka (toast). =Mackor är även det mitt mellannamn.
19: Brygga en kopp te. OM jag kan brygga en kopp te? Jag kan brygga te på spik.
18: Göra en bordsdekoration. =Nej.
17: Stryka en skjorta. =Jag vill tro det, men nej.
16: Att göra en ugnsstekt kalkon. =Nej.
15: Att skära upp en kalkon. =Nej.
14: Ta bort fläckar från kläder. =Nej.
13: Ta en bra bild. =Jag är bra på att posa på bilder.
12: Göra ett blomsterarrangemang. =Blomster? Har ni sett min trädgård?
11: Att göra Chocolate Chip Cookies. =Om de är färdiggjorda.
10: Äta hummer. =Ja.
9: Öppna en flaska champagne. =Nej.
8: Göra köttfärssås (Spagetti Bolognese). =Nej.
7: Att packa en diskmaskin. =Duka, mackor och diska är mina mellannamn.
6: Fixa tvätten. =Ja fast det blir ofta blekt.
5: Måla ett rum. =JA.
4: Mixa en Margarita. =Nej.
3. Att göra i ordning en salladstallrik. Easy, skära sallad, gurka, tomat.
2: Knyta slips. =Nej.
1: Skapa ett säkerhetskit hemma. =HAHA, ett vad? Händer olyckan så händer den. Carpe Diem ffs.

Dagens låt: the Foundations- Build me up buttercup

Why do you build me up (Build me up)
Buttercup baby just to
let me down (Let me down)
And mess me around



//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback