En dag med eller utan innehåll.

Idag har det regnat ute hela dagen. Och de flesta är arga över att det regnar.
Själv blir jag glad.
För på något sätt tänds det hopp inom mig att det fortfarande går att rädda vår jord och att vi inte komma gå under.

Allt vatten gjorde att jag såg en hund headbanga idag. Det var en gulblond hund, med hår ända ner till marken. Så när han skulle skaka sig, lyfte han upp nacken och sedan ruskade han på huvudet, så han såg precis ut som en hårdrockare. Eller hela bandet Europe.
Som förövrigt har tagit sig in på en 27:e plats på Blenders lista över världens sämsta låtar.
Sådana där listor förargar mig. Jag tycker det är helt befängt att det sitter musikintresserade och faktiskt listar de låtar de tycker är sämst i världen.
Ja, jag håller med om att en del låtar är dåliga, anskrämliga och en skam för hela musikindustrin.
Och ja, jag håller med om att en del låtar aldrig hade behövts skrivits.
Men samtidigt kan jag inte låta bli att bli arg. Hur kan man leva med sig själv när man klankar ner på något som någon uppenbarligen tycker är bra? Egentligen blir ju bara listan en spegling av kritikernas egna musikstil. Man kritiserar ju sällan något man själv tycker om, utan istället kan man väl bara anta att följande inte är några stora favoriter på redaktionen Blender:

1. STARSHIP
We Built This City 1985
2. BILLY RAY CYRUS
Achy Breaky Heart 1992
3. WANG CHUNG
Everybody Have Fun Tonight 1986
4. LIMPBIZKIT
Rollin 2000
5. VANILLA ICE
Ice Ice Baby 1990
6. HUEY LEWIS AND THE NEWS
The Heart Of Rock & Roll 1984
7. BOBBY McFERRIN
Don't Worry Be Happy 1988
8. EDDIE MURPHY
Party All the Time 1985
9. MADONNA
American Life 2003
10. PAUL McCARTNEY AND STEVIE WONDER
Ebony and Ivory 1982

Övriga funderingar idag har varit huruvida det ligger i idrottslärares gener att döpas till något på M?
Marcus
Markus
Magnus
Mattias
Martin

Nu skall jag dricka en kopp te, i väntan på en kväll i filosofins tecken.

Dagens låt: Counting Crows- Goodnight Elizabeth

We couldnt all be cowboys
So some of us are clowns
Some of us are dancers on the midway
We roam from town to town
I hope that everybody can find a little flame

//Elin

Kommentarer
Postat av: Fiya

Haha, The Final Countdown låg 1:a på en typ "tidernas sämsta Metal-låt" på MTV som jag och Simon såg. :(

2007-04-19 @ 22:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback