Sjuk

Sjukanmälde mig igår efter första lektionen, mådde rent ut sagt piss. Blev ännu sjukare under dagen, och när mamma kom hem visade det sig att hon med var sjuk. Inatt fick jag sova några timmar så nu känns det lite bättre iaf. Fast jag är fortfarande väldigt trött. Men det blir skola imorgon.

Har efter 2 dagar som relativt sängliggande insett att det värsta som finns med att vara sjuk är alla fruktansvärt dåliga tvprogram. Fast, som en sucker för dåliga engelska drama serier som jag är, så röstas ändå "Hem till gården" och "Tillbaka till Aidensfield" fram som höjdpunkterna på dagen, ordjakten och pussel och alla andra miljontals lek/spel/idiotiförklarande program är däremot riktigt dåliga.

Plötsligt när, självömkan var som störst, infann sig suget efter varm choklad. Jag pustade mig ur sängen och började laga till lite. (Alla som nån gång druckit min varma choklad vet att den är riktigt god, jag vill inte skryta men det är sant..) Iallafall, så tror jag att min lilla förkylning även slagit ut min lilla och enda kunskap om matlagning, jag råkade bränna vid den. Kastrullen är numera svart i botten.oops. Men lika glad är jag för det och gladast är nog magen!

Nej nu ska jag gå och lägga mig och vila, huvudet börjar värka riktigt mycket nu igen. usch.

Dagens låt: Creedence Clearwate Revival: Up around the bend
Oj så bra den är.

//Elin

Kommentarer
Postat av: Anna och Elin

nej men det är alltid lika kul när ens kreativa verk uppskattas av omvärlden. kommentera för faen.

2006-09-20 @ 18:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback