Saknaden av USA...

Sitter och kollar på lite bilder från USA.  Längtar tillbaka så fruktansvärt mycket. Det är inte det att det är tråkigt här hemma, tvärtom, har nog inte haft så roligt på länge. Men jag saknar det ändå. Alla mail från kompisarna i USA om att CC har börjat igen, att vi förlorar i football och David som säger att det är "full 30" på kvällen gör att saknaden smyger sig på..
 
Idag är det 5 år sen Twin Towers föll.. Så otroligt sorgligt. Vet inte riktigt vad som skulle hänt om jag var i USA detta året istället för förra, minnesstund och tyst minut säkert, det hade varit intressant att uppleva det. Se hur det är på riktigt. Kan inte förstå hur någon/några kan vilja skada så många, och det är ju inte bara offren som drabbas, det drabbar ju deras familjer med. Visste ni att 700 barn är faderslösa för deras pappor dog i WTC innan dem hann födas. Hemskt.

Ikväll har det insmugit sig en liten Anna-abstinens. Människan har ju åkt till JKPG för att skaffa körkort.
Hur går det?
På tal om körkort ärdet imorgon dags för mig att gå på ytterligare en teorilektion. Denna gången är inte Sara där och kan mata mig med tuggummi när hungern och tristessen börjar smyga sig på. Efter 15 min...
Såg att det har kommit upp en ny skylt i kafeterian "Kaffekoppar börjar försvinna, om du skall dricka kaffe/te utanför kafeterian, var god använd plastmuggar". Fick dåligt samvete då jag har två koppar i skåpet och kom på att jag glömde en idag utanför biblioteket. Jag är en dålig människa. Imorgon skall jag gå och lämna tillbaka dem. Och leta reda på den borttappade.

Dagens låt: Jason Mraz- I'm yours
Otroligt bra låt. Sådär härligt sjunga med trallalalla refräng och verserna är så underbara. "I tried to be chill but you so hot that I melted".
Är helt såld på den. Kan inte sluta lyssna. Sitter med ett fånigt leende på läpparna i 4:17 minuter. Och 4:17 minuter till. Helt underbar.

Nu ska jag dra mig. Ska ut och övningsköra, så håll er inne. Och se till att flytta på alla stensuggor...
//Elin

Kommentarer
Postat av: madde

haha. den laten ar min favorit just nu med. bra hemma i sverige?

2006-09-12 @ 21:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback