Snö, snö, snö

Vaknade imorse, hade planerat att ta på mig mina vita ballerinaskor för sista gången den här höster/vintern och gå till Radiocentralen, men tji fick jag. Tittade ut genom fönstret och möttes av¨snö.
"Jahapp, räddad av snön, den perfekta ursäkten för att stanna hemma istället för att gå ner till stan och förfrysa en tå eller två." Så jag drog på mig myskläderna och städade mitt rum istället.

Har suttit hela dagen idag och myst med "Lyckliga gatan" och massvis med julmusik. Finns inget bättre än té, julmys och snö.

Anna kom förbi innan och vi gick och hämtade hennes väska hos Hoof. Vi enades om att idag hade mina kläder kunnat vara med i ett modemagasin.. Har inga direkta vinterkläder detta året- än så länge, eftersom det inte var så varmt i Texas förra vintern.. Så idag gällde det att dra fram så mycket tjocka kläder jag kunde hitta och bylsa på mig.
Detta är vad jag fick på mig:
- svart klänning med puffärm
-vit/svart tjocktröja med rödaärmar
- beige/gul tjocktröja med vita fickor
-jeans
- orange halsduk
-grå stickad halsduk
-stickade vantar
-vit mössa med röda blommor
-mammas bruna (förvånanstvärt sköna) skor
Anna såg väldigt frågande ut när jag öppnade dörren i det, hon kom i sin sponsorjacka, tjocktröja, jeans, lufseskor, vantar och döskallemössa. Men vi matchar varandra vad vi än har på oss, så det gjorde inte så mycket..

Igår var vi på Pluto, det var väldigt roligt. Lite lite folk, men vi trivdes som fiskarna i vattnet, händerna i handskarna, drinken i Annas strupe...etc.

I helgen ska jag umgås med hela familjen och hjälpa till att dra upp våran båt. Det kommer vara otroligt kallt därute på ön.

Dagens låt:  It's the most wonderful time of the year- Peabo Bryson
Börjar längta riktigt mycket till julen när man hör den här, dessutom börjar jag tänka på filmen Ensam hemma, vilket ger ännu mer julkänsla, det är helt sjukt vad lite snö och mörker kan göra.. Ge mig jul, nu!

Mitt tips idag är att lämna bilen hemma, ni slipper onödiga olyckor om ni inte har vinterdäck, och ta på er extra mycket kläder och gå dit ni skall istället...

//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback