MIn värld rasade ihop...

för ca tio minuter sen..
Det hela började för rätt länge sen då jag började få sömnsvårigheter (eller ja relativt lindriga sådana), har inte riktigt kunnat somna på nätterna, vaknat under natten och inte känt mig direkt utvilad på morgonen. Så en dag läste jag i nån tidning om att svart te kunde vara beroendeframkallande och störa sömnen, och att grönt te däremot kunde vara lugnande.. Perfekt! tänkte jag, som allt som oftast kan ses sitta med en kopp te, Anna har ju länge tjatat på mig om att det inte är nyttigt med te i försstora mänder, så nu äntligen tänkte jag, kan jag fortsätta dricka te + att jag kanske äntligen kan få sova gott.
Tyvärr måste jag meddela er att så kommer fallet inte bli. Var nere på Lalles idag med mamma, och skulle köpa grönt te (tycker inte man ska dricka grönt te i en tepåse), och hittade Earl Green, har hört att det ska vara gott, och eftersom mitt favorit te annars är Earl Grey tyckte jag att detta skulle stämma bra med mig.
Nejnejnej- absolut inte. aldrig i livet. jag vägrar.
HAde gått och längtat hela kvällen efter denna mirakelkur, efter det som jag så länge trott skulle leda till att jag somnar fort och vaknar pigg.
Fy så besviken jag blev.
Téet smakade illa. För det första doftade det som gammal rök. Ni vet inte såndär nyutblåst rök, utan sån rök som är ingrodd. Som om man går ut en kväll, och rökdoften från stället sitter kvar i kläderna nästa morgon. Så doftade det.
Och smaken skall vi inte ens nämna.
Det smakade beskt och eftersmaken var hemsk, tungan blev alldeles sträv, i gommen satt samma smak som rök doftar, om ni fattar.
Hade jag velat "dricka" rök hade jag lika gärna kunnat köpa ett cigarettpaket och börjat röka lite.
Men jag ville ju ha TÉ!!

Får åka in till Gbg nån dag, och införskaffa mig en sort som smakar gott. Och doftar gott med.
Nu ska jag sörja, och dricka en riktig kopp te istället.

Dagens låt: Norah Jones- Come Away With Me
Hade planerat att höstmysa med Norah Jones och Earl Green. Nu byts Green ut mot Grey, men Norah stannar, för hon är bra, och hennes röst är gudomlig. 

//Elin

Kommentarer
Postat av: Johanna

Muhaha, du kan ju vara glad över att det gröna teet inte var beroendeframkallande i varje fall

Postat av: Johanna

Muhaha, du kan ju vara glad över att det gröna teet inte var beroendeframkallande i varje fall

2006-11-08 @ 20:06:41
URL: http://-accordingtome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback