Jaha

Jaha, nu har jag tagit mig lite tid till detta. Har varit mycket i helgen och veckan innan dess. Ska försöka mig på ett lite längre inlägg nu! =) Jobbar ganska mycket. Det tar på krafterna mer än vad jag trodde. Men efter att inte jobbat på en och en halv månad eller nåt fick nog min kropp en smärre chock. Oj, så här var det hårda livet.

Lördagen! Den var hur kul som hellst. Började med att åka mha resadx, de snabba gula båtarna, på Åsunden. Kanon var det verkligen! 40 knop gick det i. Lite väl fort, tappade greppet en gång men som tur var trillade jag inte i. =) 40 knop fick jag sen veta var ungefär 70 kilometer i timman. Det blåste lite så det var lite vågot. Gör gärna om det fast det skulle kunna vara lite varmare i vattnet då tycker jag! Sen var det en vandring på ungefär en mil. Skönt väder och goa polare. Kan det bli bättre. Man fick i uppdrag att bygga en hund av material som man hittade. Vår grupps hund betsod av nån sorts slang, en massa granris, lite mossa och annat smått och gott från naturen. Den var 220 centimeter lååång. Vann helst klart iaf den längsta hunden. Vi döpte han till Kexet. Även om ett lags hund såg mer verklig ut var våran helt klart flummigast. Lite korvgrillning, lerduveskytte, blåsrörsblåsning, yxkastning och gåtor förgyllde dagen. På kvällen blev det fest. En rejäl sådan också. Kan inte klaga på att vårat bord hade allt för tråkigt! Haha! =) Och att Anton var grym på dubbelbugg var en sak som jag inte visste! Sen åkte jag och Berra in till Pluto och avslutningen på kvällen var inte helt fel. =)

Söndagen jobbade jag från 12 till halv nio. Gick ok men lite väl drygt nån timme mitt på dagen. Jag skulle laga mat men det blev inte alls gott. Tur att det fanns gott om peppar så det smakade nåt annat än havremjölk. Det ska jag inte äta nån gång mer!

Måndagen sov jag till mor väckte mig. Kom på att jag skulle till tandläkaren. Sista gången som jag fick gå dit gratis. Men jag har såå fina tänder tycker min tandsköterna, så allt var frid och fröjd. Sen blev det innebandy i en timma. Kanon! Jag och Ekan vann typ hur lätt som hellst. Trots att min telefon störde ibland. Sen jobb hela kvällen. Men när jag kom hem hade jag ÄNTLIGEN fått en box! Plus ett sånt där kort med lite fler kanaler. Blev lite glad iaf. Och Ett herrans liv med Robert Gustavsson var inte helt fel att ligga i sin egna säg och titta på! =) Men somnade inte fören två. Synd när man skulle upp kvart över sex dagen efter och jobba. Städade på jobbet hela dagen. Sen skulle jag hem och städa. Men det struntade jag i. Gick en promenix i stället. Nu är vi alltså på gårdagen, ELINS FÖDELSEDAG! Vi blev till slut 11 personer. Synd bara att det blev porslin I maten och en pytte kladdkaka. Men Elin var glad och då är alla glada!

Och nu är det onsdag. Ska inte anstänga mig i onödan kan jag tala om. Ska bara laga spenat så jag blir lika stor som Karl-Alfred. Stark är jag nämligen redan! =) Nu var det nog ganska bra för denna gången! Spisen väntar på mig! Ha det bra! //Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback