Jag är seg. Och min mössa är fin.

Är helt sjukt slö idag, har aldrig riktigt kunnat sova bra sista lovdagen, vet inte varför, jag är väl stressad för att skolan börjar igen, och exakt samma sak hände igår när jag skulle sova. Kunde verkligen inte somna, så mitt i natten fick jag gå upp och koka honungsmjölk, men inte hjälpte det.. Hade behövt sova en timme eller två nu, men då komemr jag inte kunna somna senare ikväll, så jag får härda ut istället.

Ska alldeles strax börja plugga på mitt samhällsprov som är imorgon, ojoj, vaddå panik? Har inte börjat kolla igenom min egna konflikt, Rwanda. Tur att jag valde ett ämne som jag har lite hum om från början.

Lovet avslutades med en helg på ön, vi skulle stänga sommarstugan och ta upp båten, gick faktiskt ovanligt smidigt för att vara vår familj, organisationen var för en gångs skull, på topp.
Vi tog vägen hem över Nässjö, för att lämna av min bror som skulle åka tillbaka ner till Lund. JAg följde med han in på tågstationen för jag skulle gå på toa, vi hittade bara 4 toaletter på hela stället, och dem höll på att bli städade, så jag kunde inte med att använda dem medan städerskan fortfarande var där. Men sedan, när hon var klar, och jag skulle gå in, då funkade det inte! Då var man tvungen att använda enkronor och inte femkronor som jag försökte med..Det hela slutade med att städtanten låste upp åt mig..

I fredags åkte jag, Sara och Johanna till GBG och shoppade lite. Köpte min mysiga vita kofta, mums!
Sara och Johanna drack mängder av kaffe, jag drack té, som vanligt.
På bussen hem var vi lite övertrötta, hade otroligt roligt åt "bruuuuuuuudaaaar", fast bara när vi tänkte på hur Karin brukar härma killen som gjorde det. haha, alltid lika roligt.

På kvällen drog jag mig upp till Anna, där det vankades fredagsmat a lá Anna & Emelie. Berra var där med, vi såg på idol. Fan att Danny åkte ur, men MArkus äger fortfarande alla, och Erik var bra..

Är faktiskt lite ledsen över att snön har töat bort, så ledsen att jag tog på mig mina ballerinaskor idag igen. På trots liksom.

Dagens roliga händelse: "Nejj, hon har stavat vårt meddelande fel! Det ska ju stå skillad! Inte skickade!! Hur fan kan man vara skickade på graffiti?!" (Sofia om en felstavning på elevrådsmeddelandet)
Dagens sanning: "Äsch, det är lugnt Karin, du har med haft lov!" (Daniel om att läraren vimsade -om möjligt, än mer än vanligt)
Dagens värsta: "Fan vilken ful mössa" (Sofia om min nya fina mössa, och JO Sofia, att säga att jag är estet kommer alltid vara ett skällsord i mina öron, men DU är en riktig estet.)

Dagens låt- Winter Wonderland- Dolly Parton
Ruskigt bra snölåt, får sådan grym vinterkänsla att det inte är riktigt klokt.
jag.vill.ha.snö.NU

nu måste jag verkligen plugga//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback