2:a advent (ingen snö)

Andra advent idag, grattis. Var är all snö? Det kommer aldrig snöa. Jag kommer aldrig mer i hela mitt liv få ha snöbollskrig, aldrig någonsin göra en snögubbe och snöänglar, och aldrig någonsin frysa (nästintill) ihjäl för att jag har för lite kläder på mig.

Igår handlade jag julklappar med mamma, och sen var det äntligen dags för Aurora med Sara och Ellen.
Jäklar vad sena vi blev, pga en bilkö, men vi hann. Helt underbart var det, så bra dem dansade, klart bäst var sista scenen, när Aurora och prinsen "lever lyckliga i alla sina dagar", och när dem i början dansade runt och låtsades städa..

Sara och jag var vuxna igår. Vi åt mat när vi var hungriga, åkte hem när vi redan var uppklädda, tackade nej till ett (kanske gratis) Pluto, dessutom körde vi bil. Det mina kära vänner, är vuxenpoäng. Genuina jävla vuxenpoäng.

Pluggar ellära, hej IG.
Prov imorgon.

Anna jobbar. Jag behöver prata. Ring.

Vi var och såg Lucia i kyrkan i onsdags, dem sjöng "Hallelujah". Minnen utöver det vanliga väcktes. Bläsch.

Dagens låt: Hallelujah- Jeff Buckley/Rufus Wainwright/Imogen Heap

There was a time when you let me know
What's really going on below
But now you never show that to me do ya
But remember when i moved in you
And the holy dove was moving too
And every breath you drew was hallelujah



//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback